2010-12-14
 21:40:31

Die

Just nu sitter jag och tuggar på is. Mycket gott och nom nom när man får för mycket i munnen och börjar dregla...
Skolan var väll sådär. Fick veta att min so-uppsatts inte blev betygsatt efter som den kom in 1 dag för sent.
JAG SVÄR på att om det hade varit Linnéa, Minon eller Pauline så hade de rättat den ändå. Fy. Jag höll på att börja gråta.  Jag slet som en idiot med uppsattsen och så blir den BARA godkänd. Dock kanske för att jag skickade FEL JÄVLA UPPSATTS!!!!!!!!!!! Jag skickade mitt klass exemplar ist för den riktiga där jag skrivit Högre betygsmålen och ändrat all texst, så den riktiga uppsattsen var enormt mycket bättre gjord än "utkastet"
Jag sliter som fan med skolan och det lönar sig ändå inte. Undrar om det verkligen är värt det längre. Klart det är värt det, Jag menar om jag evrkligen borde lägga av med allt jag gör på firitden bara för skolan skull.
Allt utom gitarren och kören. Aldrig i livet att skolan ska ta för mycket krav så att jag INTE kan göra saker jag älskar.
Jag, Pekki och Linnéa fick följa med Camilla och Anna och köpa/välja böcker till skolans "nya bibliotek" Kul var väll det. Fast det var nog Linnéa som valde de flesta böcker! :P Vi fick en jävlans massa och bra böcker! ^^ Längtar tills det sätts upp för jag vill läsa en bok C:
Nu sitter jag iaf och lyssnar på musik och pluggar lite no.
"oädla metaller reagerar gärna med utspädda syror och bildar joner lätt, Ädla metallar reagerar ogärna med utspädda syror, bildar ogärna joner. Reagerar/påverkas inte."

"Spännings serien mäts genom att man jämför och ordnar metallernas förmåga att avge elektroner och bildar joner"

"Zink i salt syra -> två elektroner avges och bildar en posetivt (+) laddad zinkjon. Elektronerna tas upp av vätejoner i syran, väteatomer bildas och förenar sig till vätgas"
Jag lär mig aldrig detta.
Heido Carrou.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: