2010-12-07
 20:57:13

Helgen

Helgen var helt Awesome.
För det första så sov vi på F17 (det andra regemntet) i ett 15 mannarslogoment tror jag.
Azum det med. Dock var det bara jag, Sigrid och Antonia som sov i den första :P Sen alla andra i det andra!7
På fredag kväll samt lödag morgon hade vi teori om flygplan och sånt tråkigt ointressant shit som inte alls var SÅ super tråkigt utan hyfsat intressant. Vid 10-11 tiden fick vi lra oss hur man använder en sån där stor 4 kg,s radio! :D
Fett coolt asso! Jag har seriöst alltid velat kunna göra det!
Roligast var nog att jag snackade i fel ände av "telefonen" -.- Lol.
---------------------------------------------------------------------------------------
Senare på eftermiddagen (efter mycket mer teori tror jag) Åkte nej vi gick bort till flygvapnet (dä vi brukar vara) för att orientera på galgberget. Kul kul att springa/gå runt i gympa skor :c Dock sprang jag och Sigird ca 100 m tills vi träffade Jennifer och 10 min senare vid första stämplen träffade vi en kille jag inte minns namnet på... Så vi gick runt med dom och letade efter stämplarna ^^ Men lol vi kom fram typ näst sist XD bara för vi gick :c
2 st kom efter oss kom jag på nu...
På kvällen så lekte/tävlade vi i Capchur the Flag. SCHETA KUL! vi delades först upp i 4 lag, fast dem slog ihop oss till 2 lag senare. Vi delades upp i 4 "subgrupper" Jag, Sigrid och Erik blev i samma "subgrupp".
Sedan fick vi 1 glowstick per subgrupp och så fick vi 45 min på oss att springa runt och sätta ut dom på orienterings stämplarnas områden :) Sedan när alla var klara fick vi 1.45 min på oss om inte mer :o att springa runt och byta ut "fiendelagets" glowstick mot våran egen! Såklart var det jag som tog på mig ansvaret att springa fram och tillbaka och hämta en ny glowstick. Samtidigt är jag ju hyper 24/7! Efter kanske 40 min blev det tungt i fötterna. (Juste ja, Vi fick varsin radio i subgruppen för att kunna kommunicera med de andra!) Kängorna väger fan ton. och tänk er att springa/gå runt i dom i o plogad snö? Fett jobbigt. OCh så sprang jag runt i min fältjacka samt den tjocka vindjackan och den tjocka vinter mössan XD dock frös jag inte men Stackars Erik måste ha frusit arslet av sig :o Han gick runt i bara uniformen och kepsen :O Amazing att han överlevde XD (ska jag sga som tycker 3+ är fett kallt :C
---------------------------------------------------------------------------------------- ----
På söndagen åkte vi på studie besök och kollade på flygplan. Fett kul ändå. Roligast just då var att folk låg och sov XD själv satt jag och kämpade med att hålla ögonen öppna :c
Helgen var helt awesome. Folket i gruppen är helt awesome shyssta! och allt var bara allmänt kul! ^^
Längtar tills nästa helg!
<3
-----
Carrou.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: